رئیس هیئت اسب سواری خمینی شهر:

برگزاری نخستین همایش اسب در خمینی شهر

تابناک: رئیس هیئت اسب سواری شهرستان خمینی شهر گفت: با توجه به بالاترین آمار زایش اسب در شهرستان خمینی شهر، نخستین همایش اسب کشور ۲۵ اردیبهشت‌ماه در خمینی شهر برگزار می شود.
کد خبر: ۲۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 19 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، اکبر نجارپور شب گذشته در جلسه هیئت اسب سواری شهرستان خمینی شهر با اشاره به عدم شناخت ظرفیت اسب خمینی شهر اظهار داشت: با توجه به بالاترین آمار زایش اسب در شهرستان خمینی شهر، نخستین همایش نکوداشت اسب کشور 25 اردیبهشت در خمینی شهر برگزار می شود.

وی با تاکید بر تقسیم کار به مناسبت این همایش در بین هیئت اسب استان و شهرستان و هلال احمر تصریح کرد: این همایش با قدرت تمام و با حضور مسئولان استان و شهرستان و با امکانات و برنامه های خاص، در سینما فرهنگ خمینی شهر برگزار می‌شود.

رئیس هیئت اسب سواری شهرستان خمینی  شهر با انتقاد از گرانی علوفه در استان گفت: قیمت علوفه در استان کردستان به ازای هر کیلو 450 تومان بوده، این در حالی است که این قیمت در استان هزار تومان است و راه اندازی تعاونی اسب در استان می تواند این مشکل را رفع کند و شهرستان خمینی شهر آمادگی راه اندازی این تعاونی را دارد.

وی با اشاره به لزوم صدور مجوز اسب در خمینی شهر بیان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته باید تا آخر امسال، 10 مرکز پرورش اسب در شهرستان راه اندازی شود که امید داریم مسئولان استان ما را در این امر یاری کنند.

نجارپور با اشاره به توسعه زیرساخت ها و افزایش خدمات در این زمینه افزود: خمینی شهر ظرفیت برگزاری تمامی مسابقات از جمله زیبایی، کورس، استقامت، دراساژ و زیگزاگ را دارد و باید برای این منظور زمین مناسب جانمایی و ساخت پیست اسب قدرت بگیرد و با برنامه ریزی دقیق و با کمک مسئولان این اهداف پیگیری شود.

وی بیان کرد: توسعه و ساماندهی اسب شهرستان می تواند علاوه بر اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم حداقل 40 هزار نفر برای پرورش اسب، تبادل اسب، تامین خوراک، اسب سواری، نعل زنی و واکسیناسیون، موجب حفظ اراضی کشاورزی شهرستان به منظور تامین خوراک دام و به دلیل استفاده از کود حیوانی شود.

رئیس هیئت اسب سواری شهرستان خمینی  شهر با انتقاد از عدم انتقال اخبار هیئت اسب سواری استان به هیئت شهرستان گفت: توسعه ورزش، ایجاد امکانات تفریحی، برپایی برنامه های شاد و جذاب، فرهنگ سازی ملی، ثبت اسب سواری خاص شهرستان و افزایش ارزش افزوده شهر از دیگر فواید رونق اسب در شهرستان است و تمامی این اهداف با همکاری مسئولان و با پشتکار قابل پیگیری است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون هیچ بودجه ای از طرف هیئت استان به حساب هیئت شهرستان واریز نشده و ما باید برای جذب بودجه به تبلیغات و جذب اسپانسر رو بیاوریم تا بتوانیم هیئت را اداره کنیم و این تبلیغات باید بر اساس ظرفیت شهرستان و در سطح کلان باشد.

اسب می تواند بخشی از اشتغال شهرستان را جبران کند

مسئول هیئت اسب سواری خمینی شهر با اشاره به جایگاه ویژه خمینی شهر در پرورش اسب و گمنام بودن این ظرفیت اظهار داشت: این ظرفیت باید برای مردم ایران معرفی شود و تبلیغات شهری اسب خمینی شهر به ویژه در شهر اصفهان اجرا شود.

محسن نساج پور افزود: باید مشخصات کامل اسب داران همراه با آدرس اصطبل ها برای هیئت استان ارسال شود تا بازدید از باکس های نگهداری صورت گیرد و بتوان کلاس اصول تغذیه مناسب را به منظور کاهش هزینه ها و بهره وری بیشتر در شهرستان برگزار کرد.

وی با بیان اینکه 118 اسب استان در بین 122 اسب کشور به منظور نمونه گیری به تگزاس ارسال شده اند، تصریح کرد: خمینی شهر قطب اسب اصیل کرد کشور است و باید تاریخچه اسب این شهر ضبط و نگهداری و به دیگران معرفی شود.

مسئول هیئت اسب سواری خمینی شهر با تاکید بر افزایش تعداد اسب های خمینی شهر از 3 هزار راس اسب بوده، گفت: اسب قابلیت های تجاری، نمایشی و هنری دارد و حرکات نمایشی برای همه جذابیت دارد که باید با ورود بخش خصوصی این سرمایه پنهان که رتبه دوم درآمدزایی بعد از نفت را دارد، قوت بگیرد و کلاس های آموزشی سوارکاری و بهداشتی در شهرستان برگزار شود.

وی با استقبال از پیشنهاد برگزاری مسابقات محلی در شهرستان بیان کرد: نمونه‌گیری از اسب ها در گذشته بر پایه درستی نبوده که این امر سبب سلب اعتماد مالکان اسب شده و باید این رویه بهبود یابد چرا که نمونه گیری اسب ها برای سلامت اسب ها مفید است.

نساج پور با اشاره به ضرورت و هزینه بالای آزمایشات پزشکی برای اسب ها خاطرنشان کرد: این آزمایشات به منظور بررسی سلامت و تشخیص بیماری های اسب و درمان اصولی صورت می پذیرد و باید انجام شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار